Wysyłka płatności z Odoo do banku


Pierwszym krokiem jest wyselekcjonowanie faktur zakupu, do których chcemy utworzyć płatność. Do tego może posłużyć wyfiltrowanie zaksięgowanych faktur o statusie płatności niezapłacone lub zapłacone częściowo, a także dodatkowe ograniczenia ułatwiające obsługę płatności np. termin płatności upływa maksymalnie za 2 dni.



Po wybraniu faktur można przejść do utworzenia płatności. W tym celu należy zaznaczyć faktury, a następnie kliknąć przycisk REJESTRUJ PŁATNOŚĆ, można wykonać to również poprzez akcje serwera.



Następnie należy wybrać dziennik bankowy, z którego ma być wysłana płatność, metodę oraz datę płatności i potwierdzić utworzenie płatności.


Po utworzeniu płatności kolejnym krokiem jest utworzenie paczki płatności. W tym celu należy zaznaczyć płatności i poprzez akcje wybrać Create batch payment.



Do ekranu z utworzonymi płatnościami można również przejść poprzez Dostawcy→ Wpłaty w przypadku, gdybyśmy chcieli utworzyć paczkę płatności później.


Gdy paczka płatności jest już utworzona, należy ją zatwierdzić oraz wysłać do banku przez przycisk w tym przypadku mBank płatność.



Przechodząc do faktur zakupu, można zauważyć, że zmieniły one swój status płatności z niezapłacone lub zapłacone częściowo na W trakcie płatności.


Po uzgodnieniu faktur z wyciągiem bankowym zmienią one status na Zapłacone.



Udostępnij ten artykuł
Zaloguj się by zostawić komentarz
Płatność za fakturę w walucie z VAT