Moduł Trilab Allegro służy integracji sprzedaży z Allegro, zapewniając płynne i automatyczne połączenie z platformą sprzedażową Allegro. Redukuje potrzebę ręcznego wprowadzania danych, minimalizując ryzyko błędów i oszczędzając czas. Moduł został zaprojektowany z myślą o usprawnieniu procesów sprzedaży oraz zarządzania finansami, co pozwala na kontrolę nad operacjami handlowymi i księgowymi.
Obsługuje rynki czeski (CZ), słowacki (SK), polski (PL). Dzięki temu operacje handlowe na tych rynkach mogą być zautomatyzowane, zgodnie z lokalnymi przepisami.
Ustawienia modułu:
- Zespół sprzedaży, sprzedawcy jacy mają być przypisaniu do utworzonej ofert/zamówienia;
- Mapowanie warunków płatności z Odoo na warunki sprzedaży z Allegro;
- Sprzedaż auto potwierdzenie - zaznaczenie powoduje automatyczne potwierdzenie oferty a co za tym idzie utworzenie operacji magazynowych i (w zależności od ustawień Odoo) rezerwacje produktu;
- Utwórz płatność - powoduje utworzenie transakcji płatności w module Sprzedaż i w zależności od ustawień późniejsze utworzenie płatności do faktury w module Księgowość (analogicznie jak dla płatności internetowych);
- Obszar podatkowy - opcja służy wskazania na zamówieniu i co za tym idzie na fakturze właściwego kodu podatku, jest to ważne przy sprzedaży na rynku CZ oraz SK ale też na PL - w przypadku gdy na produktach ustawiane są podatki wyliczane od netto - wtedy obszarzem podatkowych zmieniamy podatki na wyliczane od brutto (ceny na allegro są podawane brutto);
Parowanie z kontem Allegro
W miejscu “Ustawienia API dla Allegro REST API” należy kliknąć link -> Sparuj z kodem allegro. Po uruchomieniu sparowania pojawia się popup, w którym należy zgodnie z opisem kliknąć link.
Następnie w Allegro należy potwierdzić swoje konto i kod aktywacyjny
Po stronie Odoo weryfikujemy sparowanie i jeśli jest sukces potwierdza sparowanie kont.
Sam proces pobierania zamówień działa jako zadanie zaplanowane (cron). W trybie deweloperskim w Ustawieniach —> Techniczne —> Zaplanowane akcje, należy wyszukać zadanie "allegro: get new orders" i aktywować oraz ustawić częstotliwość pobierania. Zawsze możemy uruchomić ręcznie a szczególnie za pierwszym razem, kiedy pobiera zamówienia po sparowaniu a nie ustawieniu jeszcze zaplanowanej akcji.
Mapowanie danych:
Produkty - w pierwszej kolejności, system sprawdza, czy produkt na Allegro posiada kod producenta, który odpowiada wewnętrznemu odnośnikowi w Odoo. Jeśli system nie znajdzie odpowiednika po kodzie, następnie przeszukuje bazę danych pod kątem zgodnej nazwy produktu. W przypadku braku odpowiednich dopasowań, tworzony jest nowy produkt.
W przypadku wariantów, system rozpoznaje go poprzez kod EAN/GTIN zwrócony przez Allegro.
Kontrahenci - system identyfikuje kontrahentów na podstawie ich unikalnego identyfikatora Allegro. Przy inicjalnym zakładaniu kontaktu w Odoo, identyfikator Allegro jest zapisywany w nowym, dedykowanym polu w katalogu kontaktów.
Utworzone zamówienie sprzedaży wygląda standardowo
dodatkowe informacje od kontrahenta widoczne są w chatterze,
Parametry zaawansowane
Wszystkie parametry są zapisane w opcji Parametry Systemu:
w szczególności parametrem allegro_last_event_id można sterować id zdarzenia w Allegro od którego następuje pobranie danych (po każdym uruchomeiniu zadanie jest to nadpisywanie na aktualnie ostatnie zdarzenie.
Uwaga - według stanu na lipiec 2024 moduł nie wysyła informacji o stanach magazynowych oraz nie publikuje/aktualizuje aukcji - zapraszamy zainteresowanych - możemy dokonać rozbudowy tych funkcjonalności. Moduł obsługuje jedno konto allegro.