Moduł Trilab Allegro umożliwia nadawanie przesyłek bezpośrednio z systemu Odoo, zapewniając integrację z zamówieniami od kupujących na platformie Allegro. Dane dotyczące przesyłek są aktualizowane automatycznie, co umożliwia bieżące monitorowanie ich statusu oraz usprawnia proces obsługi po stronie sprzedawcy i kupującego. Możliwa jest konfiguracja dostawy bezpośrednio za pomocą narzędzia “Wysyłam z Allegro” (tylko konta firmowe) jak i również własnych metod wysyłki skonfigurowanych w Odoo.
Podstawowa konfiguracji wysyłek:
1. W sekcji „Ustawienia → Allegro → Dostawa” należy zaznaczyć flagę „Włącz wysyłkę”

2. W kolejnym kroku trzeba użyć przycisk „Synchronizuj metody dostawy”, w wyniku czego do Odoo zostaną pobrane dostępne dla konta Allegro sposoby wysyłki.
3. W “Sprzedaż → Konfiguracja → Sposoby dostawy → Wysyłam z Allegro”, trzeba ustawić domyślny typ opakowania, punkt nadania, konto Allegro, format etykiety czy numer konta bankowego (na potrzeby wysyłek za pobraniem).

4. Po pobraniu zamówień od kupujących, na ofercie/zamówieniu sprzedaży w zakładce “Inne informacje” będą widoczne informacje o wybranej metodzie dostawy przez kupującego.

5. Następnie wysyłka odbywa się w standardowy sposób na wydaniach z magazynu.
Po kliknięciu w przycisk „Wyślij do przewoźnika”, oknie czatu powinna pojawić się etykieta adresowa do pobrania.
Jeśli generowanie etykiety trwa dłużej niż zwykle (np. długa odpowiedź od przewoźnika) etykieta zostanie pobrana za pomocą zadania (cron) „Allegro: Zapytanie o dostawę”, w czasie jakim został zwrócony przez API Allegro (zwykle kilka sekund).

Jeśli cały proces przebiegł poprawnie w oknie czatu pojawi się etykieta do pobrania.
Mapowanie metod dostawy
Ważne: Mapowanie powoduje wysłanie przesyłki poza Allegro co może powodować naliczenie dodatkowych kosztów na podstawie indywidualnych umów ze spedytorami.
Mapowanie metod dostawy pozwala na wysyłki z pominięciem usługi “Wysyłam z Allegro” i obsługi poza Allegro. W tym celu używane są utworzone metody wysyłki w Odoo np. dostawca InPost (gdy posiadasz zainstalowany moduł obsługujący InPost).
1. Przed mapowaniem metod dostawy należy skonfigurować metody wysyłki w Odoo. Poniżej przykład dla InPost Paczkomaty.

Wybrana usługa InPost “Przesyłka paczkomatowa - Allegro Paczkomaty InPost” pozwala na import zamówień z Allegro.
2. Następnie po wybraniu “Mapowanie metod dostawy” otworzy się lista z metodami dostawy Allegro dostępnymi dla konta.

3. W celu zmapowania metody dostawy należy w kolumnie “Metoda dostawy odoo” wybrać wcześniej utworzoną metodę wysyłki. W tym przykładzie będzie to “InPost Paczkomaty (Allegro)”.

4. Od teraz wszystkie zamówienia od kupujących, którzy wybrali metodę dostawy “Allegro Paczkomaty InPost” bedą wysyłane za pomocą API InPostu.
Integracja Allegro z przewoźnikiem InPost
Uwaga: W celu obsługi integracji wysyłki za pomocą InPost wymagane jest dodanie własnej umowy InPost do Allegro.
1. Metody dostawy InPost wymagają dodania tokenu, który znajduje się panelu InPost “Moje konto → API → API ShipX “ .

2. Token należy dodać na platformie Allegro w ustawieniach dostawy → Integracja z InPost.

3. Po każdorazowym dodaniu/edycji tokena zaleca się ponowne uruchomienie synchronizacji metod dostawy, aby zaktualizować dostępne usługi.
Informacje o opakowaniach
Allegro wymaga poprawnie skonfigurowanych gabarytów opakowania. Informację o rozmiarach i wagach paczek możemy znaleźć pod tym linkiem lub w regulaminie Allegro.
„Menu → Magazynowanie → Konfiguracja → Typy opakowania”

Dla dostawy InPost wszystkie opakowania powinny mieć kod przewoźnika: PACKAGE
Dostępne kody przewoźnika dla usługi „Wysyłam z Allegro”:
• DOX (list)
• PACKAGE (paczka)
• PALLET (paleta)
• OTHER (inne, np. opony, paczka o nieregularnym kształcie)
Jak skonfigurować Wysyłam z Allegro i wysłać paczkę